Nieuwe Waalse filialen van autosupermarkt Cardoen succes dankzij online showroom

De nieuwe Waalse filialen van autosupermarkt Cardoen in Luik en Charleroi zijn nu al een succes dankzij de online showroom. Cardoen telt in totaal 16 autosupermarkten over heel België. Hiermee bereikt het bedrijf nu al haar groeivisie voor 2020.

Door 2 nieuwe vestigingen te openen in Luik en Charleroi breidt de autosupermarkt haar Waalse aanwezigheid verder uit. Cardoen heeft nu 5 vestigingen in Wallonië (Bergen, Namen, Doornik, Luik en Charlerloi), 8 in Vlaanderen en 3 in de Brusselse rand.

Wim Vos, CEO van Cardoen: “De uitbreiding in Wallonië was een logische keuze. De laatste jaren groeide het aantal websitebezoekers uit Wallonië sterk. In 2018 bereikte Cardoen.be 30% meer Waalse consumenten dan in 2017. Om deze klanten ook in een fysieke locatie te kunnen verwelkomen, hebben we er een prioriteit van gemaakt om in Luik en Charleroi nieuwe vestigingen te openen.”

Het succes van de online en digitale autosupermarkt

Jaarlijks surfen 3.000.000 mensen naar de website van Cardoen. Dat zijn 60.000 bezoekers per week. 15 % van alle aankopen bij Cardoen starten via de website. De volledige stock van Cardoen, met meer dan 1.000 wagens, kan je bekijken, reserveren voor een proefrit én ook aankopen in de online showroom.

De populariteit van de nieuwe locaties bleek al voor de officiële opening. Jerome Bousman, regionaal verantwoordelijke voor Cardoen: “Van zodra onze klanten op onze website zagen dat de filialen in Charleroi en Luik open waren, hebben we dat in de toonzaal en onze mailbox gevoeld. Nog voor de officiële opening in Charleroi liepen de eerste klanten tussen de schilders door naar binnen om er hun nieuwe wagen te bestellen die ze online bekeken in de showroom. Ook in onze fysieke showrooms spelen we in op de digitale beleving van de bezoeker. Zo kunnen onze klanten bijvoorbeeld op grote schermen wagens uit andere showrooms bekijken. Met foto’s, filmpjes en 360° opnames krijg je een totaalbeeld van de auto’s zonder ze ter plekke te bekijken.”

- Noot voor de redactie -

Cardoen in cijfers

• 16 autosupermarkten
  • 85% van de verkochte wagens zijn nieuw
  • 15% van de verkochte wagens zijn tweedehands
  • 25 merken in het aanbod
  • EUR 15 000 : gemiddelde detailhandelprijs
  • 1000 wagens in voorraad, ook beschikbaar in de webshop
  • 13 000 wagens per jaar worden verkocht bij Cardoen
  • Het dienstenaanbod bestaat uit onderhoudsgarages, garanties, verzekering en financiering.
Laura Suetens PR Consultant, youEngine
Ivo Willems Commercial Director, Cardoen
Laura Suetens PR Consultant, youEngine
Ivo Willems Commercial Director, Cardoen
Over Cardoen

Sinds de oprichting in 1949 is Cardoen autosupermarkt uitgegroeid tot een gevestigde waarde op de markt van nieuwe en tweedehandswagens. Bij Cardoen kan je terecht voor meer dan 1.000 wagens van 25 verschillende merken onder één dak. De autosupermarkten zijn 7 dagen op 7 geopend, en online kan je 24/7 een wagen aankopen. Cardoen garandeert ook de laagste prijs op elke 2dehands- en nieuwe wagen. Vind je ergens je wagen goedkoper, dan betaalt Cardoen het verschil terug. Aan de andere kant garandeert Cardoen ook de beste prijs als je je eigen wagen aan het bedrijf verkoopt of je nu een auto koopt of niet.  Alle beschikbare wagens zijn terug te vinden en te bestellen via de website www.cardoen.be . Sinds 2020 levert Cardoen ook wagens aan huis. In november 2021 opent Cardoen zijn eerste herconditioneringscenter in Wilrijk. Op termijn wil het daar meer dan 15.000 wagens per jaar herconditioneren voor de tweedehandsmarkt.

Cardoen is sinds 2018 onderdeel van de Europese Aramis Group dat actief is in onder meer België, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Sinds midden 2021 is Aramis ook genoteerd op de beurs van Parijs.

Boomsesteenweg 950-958, 2610 Antwerpen