Aiways start Europese roadshow met U6ion-concept in Antwerpen

Shanghai/Antwerpen - Aiways is met de U6ion aan een Europese roadshow begonnen. De Aiways U6ion start zijn Europese tournée van het SUV-Coupé-concept vanavond in het Belgische Antwerpen. Daarna trekt de Aiways U6ion nog naar acht andere Europese landen. Als onderdeel van de roadshow krijgen media en publiek de kans om de U6ion te verkennen. Dat concept is een voorproefje van een tweede batterij-elektrisch model van Aiways, dat later dit jaar in Europa op de markt komt. Na de voorstelling aan de pers vanavond, zal de wagen nog tot 20 maart te bezichtigen zijn voor het grote publiek in de showroom van Cardoen Wilrijk.

De roadshow volgt op een uitstekende start van het jaar voor Aiways. Het bedrijf kreeg in januari nieuwe investeringsronde en het executive team werd versterkt, wat het management nieuwe impulsen geeft en de groeiplannen van het bedrijf helpt versnellen. De nieuwe investering versnelt de ontwikkeling van Aiways wereldwijd, en daarbij is er bijzondere aandacht voor nieuwe marktintroducties, producten en duurzame mobiliteit, het verbeteren van de gebruikerservaring en het ontwikkelen van de digitale mogelijkheden van het merk.

Aiways baseert zijn groeiplannen op de introductie van één nieuw model per kalenderjaar, te beginnen met de U6 SUV-Coupé in 2022. De U6ion is een zeer getrouwe weergave van het uiteindelijke productiemodel van de U6, waarvan de productie binnenkort van start gaat in de ultramoderne productiefaciliteit van het bedrijf in Shangrao, China.

Dr. Alexander Klose, Vice President van Overseas Operations, verklaart: "De start van de U6ion-roadshow bouwt verder op het momentum van de afgelopen maanden. We verkopen nu op 10 Europese markten, binnenkort nog meer, en dit is onze belofte aan de mensen dat er zeer binnenkort nog meer van Aiways zal komen. We verwachten dat de productieversie van de U6 SUV-Coupé ons naar nieuwe hoogten zal stuwen en zal zorgen voor vijfcijferige verkopen in Europa."

U6ion: exterieurdesign

De U6ion is van meet af aan ontworpen als een coupé met een brede carrosserie en heeft sportieve en gespierde lijnen. De fastback-stijl daklijn bevat een koepelvormig glasoppervlak dat eindigt in een scherp omrande C-lijn. Uitlopende bogen dragen bij aan het visuele beeld dat in gang wordt gezet door het slanke en doelgerichte voorspatbord, waarin een aantal functionele aerodynamische elementen zijn verwerkt. Uniek vormgegeven LED-koplampen zijn gekoppeld aan een dagrijlichtsysteem met positielichten en richtingaanwijzers. Onder elke koplamp bevindt zich een onafhankelijke luchtinlaat die de luchtstroom naar het remsysteem leidt voor koeling.

Aerodynamische prestaties waren een belangrijk aandachtspunt van het Aiways-ontwerpteam. Het achterspatbord en de wielkasten volgen de principes van de pneumatische techniek en maken gebruik van haaienvinnen en omzoomde randen om een zuivere scheiding van de luchtstroom te verzekeren en zo de luchtweerstand te verminderen. Aan de achterzijde van het voertuig bevindt zich een tweekleurig gebogen spoiler die het slanke design van de U6ion accentueert. De 21-inch, tweekleurige sportwielen met lage luchtweerstand zien er niet alleen opvallend uit, ze zorgen ook voor een uitstekende warmteafvoer en aerodynamische prestaties, terwijl ze toch relatief licht zijn.

Dongfei Luo, Vice President van Design, legt uit: "De U6ion brengt jeugd en dynamiek in het SUV-segment met zijn dramatische coupéontwerp. Zijn breedte biedt voldoende ruimte om gespierde trekken en een gedurfde achterkant te modelleren om jongere kopers aan te trekken voor de markt van de emissievrije SUV's. De U6ion roept een verbinding op tussen modern design en de technologie van de toekomst. Een symbool van onze ambitie als pionier op het gebied van elektrische mobiliteit."

Interieur

Het goed ingerichte en energieke interieur benadrukt het op technologie gerichte ontwerp van de U6ion, en is gebaseerd op lichtgewicht thema's. Het interieur versterkt de sportieve styling van de externe oppervlakken en is voorzien van opvallende kleuren en interessante details.

Wanneer de bestuurder voor het eerst plaatsneemt, wordt hij begroet door een vierkant multifunctioneel sportstuur, dat meteen een idee geeft van de mogelijkheden en de intentie van de auto. Achter het stuur bevindt zich een 7" zwevend instrumentenpaneel dat de bestuurder voorziet van essentiële rij- en systeeminformatie. De 'gripshift', aan de bestuurderszijde, is een uniek ontwerp voor de keuze van de aandrijving, geïnspireerd op de gashendels in motorjachten.

De deurgrepen met handvaten in racestijl vormen een aanvulling op de vier geïntegreerde sportstoelen. Passagiers achterin kunnen gebruik maken van de veiligheidshandgrepen achter de voorstoelen, die vergezeld gaan van een ander handvat waarop het 'exclusiviteitsnummer' van de eigenaar staat vermeld.

Voor de bediening van de auto-instellingen en het multimediasysteem maakt de U6ion gebruik van een vrijstaand 14,6-inch touchscreen dat centraal in het dashboard is gemonteerd. Bovenop het dashboard is een 'robotje' gemonteerd, een mens/machine-interface met geavanceerde spraakherkenning die kan praten en luisteren naar de inzittenden en kan worden gebruikt om talrijke voertuig- en entertainmentfuncties te bedienen. Naast het touchscreen is onder de 'grip shift' een aantal gemakkelijk toegankelijke bedieningselementen gemonteerd met behulp van capacitief aanraakglas.

De deuren kunnen de persoonlijkheid van de eigenaar weergeven met aanpasbare panelen met achtergrondverlichting. Er is zelfs rekening gehouden met gebruik in alle weersomstandigheden, met capsuleparaplu's die integraal in de deuren zijn opgeborgen.

Een reeks inventieve opbergoplossingen onderstreept de beoogde markt voor de U6ion. Specifieke opbergvakken voor drones en afstandsbedieningen bevinden zich tussen de passagiers achterin, zodat U6ion-gebruikers nooit een kans missen om de perfecte opname te maken. In de bagageruimte heeft Aiways een verborgen compartiment aangebracht, speciaal voor het snel en gemakkelijk inzetten van een elektrische scooter.

Europese roadshow

De Europese roadshow van de U6ion geeft media en potentiële EV-kopers de kans om het SUV-Coupé-concept van dichtbij te bekijken en een voorproefje te krijgen van wat Aiways later dit jaar op hun markt brengt.

De Belgische tournée start vanavond in Antwerpen. Het grote publiek kan de wagen nog gaan bewonderen tot en met 20 maart in de showroom van Cardoen in Wilrijk. Daarna reist de Aiways U6ion door naar onder meer steden in Duitsland, Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, Denemarken en Zweden.

-EINDE-

Beelden in hoge resolutie kunnen worden gedownload van de mediasite: https://media.ai-ways.eu/

Over Aiways

Aiways, opgericht in 2017, is een in Shanghai gevestigde aanbieder van persoonlijke mobiliteit met zijn Europese hoofdkantoor in München, Duitsland. Het was de eerste Chinese start-up die een elektrisch voertuig op de Europese markt introduceerde met de lancering van de U5 SUV in 2020 - een batterij-elektrische SUV met een indrukwekkend bereik, stijl en kwaliteit. Aiways zet zijn expansie in Europa en daarbuiten snel verder: de orderboeken zijn geopend in Duitsland, Nederland, België, Denemarken, Frankrijk, Israël, Zwitserland, Spanje, Portugal, Italië en Zweden - en meer markten zullen volgen. De U5 SUV wordt geproduceerd in de slimme productiefaciliteit van Aiways in Shangrao - één van de modernste autoproductiefaciliteiten in China. De IT-gestuurde processen met uitdagende kwaliteitspoorten volgen de normen van Industrie 4.0. Met een initiële productiecapaciteit van 150.000 eenheden per jaar kan Aiways dit aantal opvoeren tot 300.000 eenheden wanneer de wereldwijde vraag naar EV's toeneemt. Het volgende model van Aiways voor Europa wordt de batterij-elektrische U6 SUV-Coupé. Met een focus op geavanceerde aerodynamica, zeer geconnecteerd rijden, veiligheidstechnologie en een sportief design, is de U6 SUV-Coupé het volgende hoofdstuk van Aiways' veelbelovende toekomst.

Jente Claes Account executive
Over Cardoen

Sinds de oprichting in 1949 is Cardoen autosupermarkt uitgegroeid tot een gevestigde waarde op de markt van nieuwe en tweedehandswagens. Bij Cardoen kan je terecht voor meer dan 1.000 wagens van 25 verschillende merken onder één dak. De autosupermarkten zijn 7 dagen op 7 geopend, en online kan je 24/7 een wagen aankopen. Cardoen garandeert ook de laagste prijs op elke 2dehands- en nieuwe wagen. Vind je ergens je wagen goedkoper, dan betaalt Cardoen het verschil terug. Aan de andere kant garandeert Cardoen ook de beste prijs als je je eigen wagen aan het bedrijf verkoopt of je nu een auto koopt of niet.  Alle beschikbare wagens zijn terug te vinden en te bestellen via de website www.cardoen.be . Sinds 2020 levert Cardoen ook wagens aan huis. In november 2021 opent Cardoen zijn eerste herconditioneringscenter in Wilrijk. Op termijn wil het daar meer dan 15.000 wagens per jaar herconditioneren voor de tweedehandsmarkt.

Cardoen is sinds 2018 onderdeel van de Europese Aramis Group dat actief is in onder meer België, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Sinds midden 2021 is Aramis ook genoteerd op de beurs van Parijs.

Boomsesteenweg 950-958, 2610 Antwerpen