Autosupermarkt Cardoen lanceert allereerste webshop voor auto’s en realiseert meteen de eerste verkoop

Skoda Fabia is de eerste online gekochte nieuwe auto in België

Autosupermarkt Cardoen lanceerde op 19 november jl. de eerste webshop voor auto’s in België. Nog dezelfde dag werd de eerste wagen via dit nieuwe kanaal verkocht. Tijdens het voorbije weekend werd overigens reeds een tweede verkoop gerealiseerd. Cardoen wil met zijn webshop de dienstverlening aan zijn huidige klanten nog verbeteren en hoopt dat op die manier ook nieuwe klanten hun weg naar de autosupermarkt vinden.

Tegenwoordig kan je bijna alles van achter je pc kopen, maar tot op heden bestond er nog geen webshop voor nieuwe wagens. Autosupermarkt Cardoen brengt daar verandering in en lanceert de eerste autowebshop voor particulieren in België en wellicht ook in Europa. Op 19 november jl. werd de internetwinkel gelanceerd en om 19u was de eerste verkoop al een feit. De eerste nieuwe wagen die via internet werd gekocht, was een Skoda Fabia.

De wagens die Cardoen via zijn webshop verkoopt zijn alle auto’s van 25 verschillende merken die de groep in stock heeft. Het gaat om een virtuele showroom met meer dan 1000 wagens, waaronder vooral nieuwe wagens, maar ook jonge tweedehandswagens.

Cardoen bewijst met deze primeur dat online verkoop en klassieke verkoop in een toonzaal hand in hand gaan. De website van Cardoen ontvangt jaarlijks 1,2 miljoen bezoekers. Maandelijks kiezen 80 consumenten ervoor om via de site een wagen te reserveren. In dat geval neemt de klant een optie op een wagen, komt naar de toonzaal om de wagen te bekijken en/of er een proefrit mee te maken. Vanaf nu kan hij ook online kopen en betalen, waardoor de wagen nog sneller kan geleverd worden.

Auto’s worden nu ook als verbruiksgoed beschouwd

De webverkoop is een extra service, maar Cardoen hoopt dat op deze manier ook nieuwe klanten hun weg naar Cardoen vinden. Het mag verrassend klinken dat consumenten auto’s nu ook als verbruiksgoederen beschouwen die net zo goed online kunnen gekocht worden. Toch is dat volgens Ivo Willems, Commercieel Directeur van de autosupermarktketen allicht niet zo een verrassing: “We verwachten dat vooral de populaire modellen die iedereen heel goed kent, goed zullen verkopen. Iedereen weet wat je kan verwachten van een splinternieuwe Skoda Fabia, een Citroën C3 of een andere nieuwe auto. De stap om zulke wagens online te kopen is dan ook makkelijk gezet.

Laagste prijs door aankoop van internationale overstocks

Cardoen garandeert in zijn internetwinkel zoals steeds de laagste prijs. De aankooppolitiek van de autosupermarkt bestaat immers uit het aankopen van interessante overstocks op de Belgische én de internationale markt.

Zeven jaar garantie op alle merken

Sinds vorig jaar geeft Cardoen tot zeven jaar garantie op alle merken die de autosupermarkt verkoopt, zowel op de nieuwe als op de tweedehandswagens. Cardoen wil de koper hiermee zekerheid bieden: hij koopt niet enkel aan de laagste prijs, maar krijgt ook de zekerheid van langdurig en zorgeloos rijplezier. “Voor de kleine meerprijs van 395 euro verlengen we de waarborg tot zeven jaar. Deze garantie is geldig op de volledige wagen, omvat alle onderdelen die niet verslijten en dekt ook de werkuren voor het gewone onderhoud zoals het voorgeschreven is in het boekje van de constructeurs. Bovendien is de garantie overdraagbaar op een eventuele nieuwe eigenaar wanneer de wagen voor de leeftijd van zeven jaar wordt verkocht”, aldus Ivo Willems.

- EINDE –

Cardoen is een Belgisch netwerk van autosupermarkten. Het was de eerste autosupermarkt die in België werd opgestart. Cardoen verkoopt nieuwe en jonge tweedehands auto's van verschillende merken tegen lagere prijzen door de inkoop van overtollige voorraden in diverse Europese landen bij producenten, importeurs en dealers. Cardoen heeft elf vestigingen: Antwerpen, Lier, Brugge, Hasselt, Gent, Dendermonde, Vilvoorde, Brussel, Halle, Tournai en Namen. Meer informatie op www.cardoen.be

Elisah Van Den Heuvel PR Consultant, NewsEngine PR
Ivo Willems Commercieel Directeur, Cardoen