Bij Cardoen vindt iedereen zijn auto

Ongeacht wat er verandert in je leven, bij autosupermarkt Cardoen is er voor elke behoefte een gepaste wagen

Het leven heeft soms heel moeilijke momenten in petto. Zoals voor Yoica De Kock, een enthousiaste jongedame uit Stekene die bij een ernstig verkeersongeval een been verloor en daardoor in een auto niet meer manueel kan schakelen. Begin maart lanceert autosupermarkt Cardoen een tv-spot waarin o.a. Yoica ​ figureert. Het is illustratief voor hoe ze intussen terugvecht. En Cardoen haar daarbij steun verleent met een auto aangepast aan haar beperking.

Focus op mogelijkheden, niet op beperkingen

Yoica is een echte doorzetter, een vechter, die vooral wil tonen wat ze wel allemaal kan. Liefst op de fiets, dus daar heeft ze haar zinnen op gezet. Op 1 mei 2023, een dik jaar na haar ongeval, wil ze daarom weer voor het eerst op haar fiets kruipen en een ritje maken. Ondertussen heeft ze ook een nieuwe prothese gekregen waarmee ze eindelijk weer zelf kan beginnen stappen. En dat is wie we zien in de tv spot van Cardoen. Yoica de vechter, die met haar prothese vooral vooruit kijkt naar wat ze allemaal weer kan doen. Met de auto rijden bijvoorbeeld, maar dan wel met automatische versnellingsbak.

“Yoica heeft met ons contact opgenomen omdat ze een inzamelactie wou organiseren,” zegt Ivo Willems, CEO van Cardoen. “Haar positivisme vonden wij enorm bewonderenswaardig en inspireerde ons voor een nieuwe campagne en het concept van de tv spot. En ze wou daar zelf ook graag in meespelen, om te kunnen tonen wat ze wél allemaal kan. Daar konden wij als Cardoen geen ‘neen’ tegen zeggen, en we stellen haar ook voor minstens 6 maanden een wagen ter beschikking waarmee ze zelf weer mobiel kan zijn, zodra ze weer kan rijden.”

Johan Cremery, onder andere mede-oprichter van 1 uit de 1000, een vzw die de ambitie heeft om elk jaar 1000 ondernemers te motiveren om iemand met een beperking in dienst te nemen, vindt het alvast een mooi initiatief.

“Cardoen durft het aan om zonder beperking te denken over werken met mensen met een beperking, iets waarvoor wij ons al heel lang inzetten. Dat ze op voorhand mijn mening over hun nieuwe spot kwamen vragen siert hen, maar was eigenlijk niet nodig. De manier waarop Yoica in beeld komt, toont wie ze is, zonder haar beperking te benoemen. Wat mij betreft een goed voorbeeld van hoe je mag omgaan met mensen - elk met zijn/haar talenten en elk met zijn/haar beperkingen.”

Inzamelactie Yoica kan nog wat hulp gebruiken

Haar nieuwe prothese heeft ze intussen al kunnen aankopen, maar aan haar woning moet nog heel wat aangepast worden om weer helemaal zelfstandig te kunnen leven, iets waar Yoica enorm op gefocust is.

“Het was een leuke ervaring om deel uit te maken van de tv spot van Cardoen, omdat het een positieve manier is om mensen met een beperking in de aandacht te brengen,” zegt Yoica De Kock. “Het doet deugd om je gesteund te voelen, dat geeft me nog meer energie om te blijven werken aan mijn doelen: weer kunnen fietsen en mijn eigen ding kunnen doen in mijn eigen, aangepast huis.”

Wie Yoica graag een financieel duwtje in de rug wil geven, kan dat doen op deze link: https://www.gofundme.com/f/steun-yoica.

Concept TV spot : Marketing team Cardoen

Casting : Marketing team van Cardoen