Koop je wagen makkelijk in enkele kliks bij Cardoen

Cardoen zet volop in op online verkoop en garandeert levering wagen in 2 weken.

Als het van autosupermarkt Cardoen afhangt, moet een wagen aanschaffen even makkelijk worden als een nieuw paar schoenen kopen. Cardoen is de enige in België die verschillende automerken via één website verkoopt en de wagens ook binnen de 2 weken aan huis aflevert. En dat terwijl wachttijden bij andere dealers momenteel tot december volgend jaar kunnen oplopen door een tekort aan ‘chips’ of ‘halfgeleiders’.

Wie op zoek is naar een wagen die binnen de 2 weken voor zijn deur staat, is er al een tijdje aan voor de moeite. Door een tekort aan zogenaamde chips of halfgeleiders kampen steeds meer dealers met een wachttijd die al kan oplopen tot eind volgend jaar. Dat het ook anders kan bewijst autosupermarkt Cardoen.

Ivo Willems, co-CEO van Cardoen, legt uit: “Als je een wagen zoekt, dan is dat meestal niet om hem pas een half jaar later in gebruik te nemen. Je wil zo snel mogelijk genieten van die aankoop. Bij Cardoen garanderen we dat je wagen binnen de 2 weken beschikbaar is. En wie dat wil, kan hem zelfs online aankopen en aan zijn voordeur laten leveren. Je moet er de deur niet meer voor uit.”

Gemak primeert

En het is net dat gemak dat lijkt te primeren voor klanten sinds de coronacrisis en bijkomende lockdowns. Zowel de online aankopen als de thuislevering zijn het afgelopen jaar fors gestegen. De online verkoop verdubbelde, en de thuislevering van wagens is verdrievoudigd. Cardoen zet dan ook alles op alles om hun klanten de best mogelijke service te bieden.

Ivo Willems: “De aankoop van een wagen is nu nog vaak heel omslachtig. Toch hoeft dat niet altijd zo te zijn. Mensen kopen steeds vaker hun kledij of schoenen online, waarom zou dat anders zijn bij een auto? Dankzij een goede omschrijving, 360° foto’s en enkele video’s kan de klant een weloverwogen keuze maken. En bevalt de auto toch niet, dan krijgen ze hun geld gewoon terug.”

Klanten, die online een wagen aankopen bij Cardoen, krijgen de kans om de wagen gedurende 2 weken uit te testen en er maximaal 1.000 kilometer mee te rijden voor de aankoop definitief is. Zijn ze niet tevreden, dan betaalt Cardoen alle kosten terug.

Maand van de Klant

Bij Cardoen zetten ze hun klanten in oktober ook extra in de bloemetjes. Tijdens hun ‘Maand van de Klant’ genieten kopers van een gratis thuislevering ter waarde van 249 euro.

“Cardoen volgt de tendensen in de markt en test uit hoe we nog beter op de vraag van de klant kunnen inspelen. Onze thuislevering is sinds de start ervan in april van dit jaar een groot succes. Daarom bieden we de thuislevering nu tijdelijk gratis aan.  Handig voor mensen die nog vaak van thuis uit werken of anders moeilijk tot bij ons geraken.”, aldus Ivo Willems.

Ook de online shoppers profiteren mee van de ‘Maand van de Klant’. Ze kunnen de wagen gratis 2 weken uitproberen, met een maximum van 1.000 gereden kilometers.

Mieke Van Eyck Sr Account Manager, youEngine
Over Cardoen

Sinds de oprichting in 1949 is Cardoen autosupermarkt uitgegroeid tot een gevestigde waarde op de markt van nieuwe en tweedehandswagens. Bij Cardoen kan je terecht voor meer dan 1.000 wagens van 25 verschillende merken onder één dak. De autosupermarkten zijn 7 dagen op 7 geopend, en online kan je 24/7 een wagen aankopen. Cardoen garandeert ook de laagste prijs op elke 2dehands- en nieuwe wagen. Vind je ergens je wagen goedkoper, dan betaalt Cardoen het verschil terug. Aan de andere kant garandeert Cardoen ook de beste prijs als je je eigen wagen aan het bedrijf verkoopt of je nu een auto koopt of niet.  Alle beschikbare wagens zijn terug te vinden en te bestellen via de website www.cardoen.be . Sinds 2020 levert Cardoen ook wagens aan huis. In november 2021 opent Cardoen zijn eerste herconditioneringscenter in Wilrijk. Op termijn wil het daar meer dan 15.000 wagens per jaar herconditioneren voor de tweedehandsmarkt.

Cardoen is sinds 2018 onderdeel van de Europese Aramis Group dat actief is in onder meer België, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Sinds midden 2021 is Aramis ook genoteerd op de beurs van Parijs.

Boomsesteenweg 950-958, 2610 Antwerpen